Czy to prawda, że...
„To, co należy do wszystkich jest skazane na porażkę” powiedział w 1968 roku amerykański biolog Garrett Hardin w swoim dziele „Tragedia wspólnych pastwisk”. Od tamtej pory w zbiorowej wyobraźni na Zachodzie własność wspólna jawi się jako źródło samych problemów. Co jednak na ten temat mówi historia?