Komar: doskonale uzbrojony przeciwnik
Denga, malaria, Zika, chikungunya… Od około 20 lat choroby tropikalne coraz częściej pojawiają się w Europie. Francja odnotowała w 2025 roku rekord lokalnie przenoszonych przypadków chikungunyi, a w Niemczech krąży wirus Zachodniego Nilu. Zmiany klimatu i globalna mobilność sprzyjają rozprzestrzenianiu się inwazyjnych gatunków komarów. Czy jest się czego bać?