Mosquitos: A Dangerous Enemy
Tropical diseases such as dengue and malaria were long considered a distant problem for Europeans – today they have reached the continent. France reported a record number of locally transmitted chikungunya cases in 2025, whilst the West Nile virus is circulating in Germany. Climate change and global mobility are enabling deadly virus-carrying mosquitos to spread. This documentary looks at the problem and possible solutions.