Psyche
People with schizophrenia are often perceived as aggressive and dangerous by those around them. They themselves live in constant fear, surrounded by hallucinations and delusions. The disease, often misunderstood and stereotyped, causes patients to abandon their loved ones, further exacerbating their condition. Modern psychiatry allows for symptom management and a return to social life.