Jednorożec: Mityczne arcydzieło
Jednorożec, jedno z najbardziej rozpoznawalnych mitycznych stworzeń, od wieków przemierza historię naszej wyobraźni. Z czasem zaczął skupiać w sobie wiele znaczeń – od uzdrowienia i zniszczenia po niewinność i queerowość. Spotykamy go w dziełach sztuki, na herbach i ołtarzach, przy fontannach, na fasadach budynków i na przedmiotach codziennego użytku. Zamieszkuje świat filmów fantasy, stał się symbolem tożsamości queerowej i ikoną popkultury.