Jenisze na drodze do uznania31 min
Jenisze, mniejszość etniczna obecna w Europie od wieków, przez stulecia prowadzili koczowniczy tryb życia. W XX wieku wielu z nich zostało zmuszonych do osiedlenia się, tysiące zostało wymordowanych w nazistowskich obozach zagłady. Uważający się za potomków Celtów Jenisze dziś walczą o przyznanie im oficjalnego statusu w Niemczech.