W 2024 r. obchodzimy 80. rocznicę D-Day, czyli lądowania wojsk alianckich w Normandii. Był to dzień klęski armii niemieckiej, który przybliżył koniec II wojny światowej. Z tej okazji planowane są międzynarodowe obchody i trochę intymniejsze upamiętnienia. Bo D-Day zmienił bieg XX wieku, lecz także napisał nowy rozdział w historii wielu rodzin.