Piraci spod znaku szarotki
Kolonia, jesień 1944 roku: w zniszczonym przez wojnę mieście grupa młodzieży prowadzi zbrojny opór przeciwko nazistom. Bartholomäus Schink, Franz Rheinberger i Fritz Theilen należą do tzw. „Szarotkowych Piratów”. Ich akty oporu zostały uznane przez niemieckie władze dopiero wiele lat później. Film ukazuje losy „piratów” dzięki materiałom archiwalnym oraz komentarzom historyków.