Zobacz ARTE Reportage Indyjscy mistrzowie szachowi
Sumo jest narodowym sportem Japonii, związanym z tradycją Shinto; jej zapaśnicy, wyłącznie mężczyźni, są gwiazdami japońskiego sportu i są w Kraju Wschodzącego Słońca czczeni niczym półbogowie. Bardzo konserwatywne środowiska zapaśnicze odwołują się do 2000-letnich tradycji oraz do szintoizmu, który uważa kobiety za zbyt "nieczyste", by wejść do "dohyô", czyli kręgu walki, i dlatego zabrania się im rywalizacji.