Science Fiction Revolution
George Lucas and Steven Spielberg were pioneers in a science fiction revolution of film. Lucas reinvented the blockbuster with the hugely popular Star Wars trilogy from1977 whilst Spielberg created a cinematic monument for a whole generation with the emotional spectacular E.T in 1982, which still influences filmmakers today.