Denmark: military service reform includes women
In Denmark, the headline news is the reform of military service—an issue back in the spotlight across Europe due to the Russian threat. In 2026, the length of service will increase from 4 to 11 months, and, for the first time, Danish women over the age of 18 will be subject to conscription on the same terms as men.