Elīna Garanča
Since its founding in 2003, the Lucerne Festival Orchestra has established itself as a benchmark in the interpretation of Mahler. The composer's Symphony No. 10 and his Rückert Lieder, performed by Elīna Garanča and conducted by Riccardo Chailly will open the 2025 Lucerne Festival with a tribute to Pierre Boulez, another figure of this renowned festival.