Lebanon: Back to the South13 min
Nahida Choobi, her husband Ahmad and their children Mohamed and Mariam have been refugees for a year and a half. Their village of Naqoura, two kilometres from the Israeli border, was one of the first to be bombed by the IDF in October 2023, then occupied and emptied of its population. With the withdrawal of Israeli troops, they have been able to return to their homes, but everything has been destroyed.