Patriotism in Education32 min
Schoolchildren represent the future, which is why politicians, and dictators, are always interested in education. In Russia, the government wants to mould patriotic citizens from a very early age. In Turkey, the ruling AKP is trying to expand its control over schools. And in Poland there is growing interest in grammar schools with specialised military training.