Interview with a Nobel Prize winner
At the core of Philippe Aghion’s work and his theory of growth through “creative destruction” is a single key concept: innovation. Whether discussing artificial intelligence or social and fiscal justice in Europe, the Collège de France professor helps us grasp the bigger picture. He describes himself as a social democrat and admits to being driven by one enduring concern: poverty.