Russian Disinformation: Can It Divide Europe?
Propaganda at elections or around major events, fake online articles discrediting Western politicians or criticising support for Ukraine: Russia is deliberately trying to influence public opinion in Europe. These disinformation campaigns target sensitive areas of society and seek to deepen existing divisions. Does Europe have the means to defend itself against Russian propaganda?