Wildfires: European Firefighters?
With climate change, forest fires are becoming more frequent in the European Union. Countries threatened by wildfires can call on the EU's civil protection mechanism, which has a fleet of planes and helicopters at its disposal, financed by the EU and member states. Could a united EU firefighting force be created in future?