Russian Ambitions in the Bering Strait13 min
The Bering Strait is the closest point of contact between Russia and the United States. It separates Chukotka, an autonomous Russian district, from Alaska by just 85 km. Since 1945, the Bering Strait has been the barometer of relations between the two great powers.