Delacroix
In 1830, Eugène Delacroix expressed his vision of the July Revolution, which he saw unfold with his own eyes in Paris, in his famous painting in "Liberty Leading the People". Following the various stages of its restoration at the Louvre, director Martin Fraudreau plunges into this page of history and traces the history of a work of art that has become a universal icon.