Twist - Hiking to HappinessEurope's Great Cinemas
Designed in a unique style that mixes elements of Art Nouveau, Art Deco and the Amsterdam School, this extraordinary cinema was commissioned by Jewish entrepreneur Abraham Tuschinski. Opened in 1921, it was the chosen venue for the European premiere of Steven Spielberg’s 'Schindler's List'.