Eugène Delacroix
W 1830 roku Eugène Delacroix namalował swoją interpretację rewolucji lipcowej, w której brał udział. Wolność wiodąca lud na barykady stała się symbolem walki z opresyjnymi reżimami i jest nim do dzisiaj. Dzięki pieczołowitej konserwacji, obraz odzyskał swój pierwotny blask. Ten pracochłonny proces stal się przyczynkiem do zastanowienia się nad znaczeniem obrazu i odtworzenia jego historii.