Bernhard Grzimek and the Serengeti
German veterinarian, zoologist and television personality Bernhard Grzimek fought for decades for the preservation of the Serengeti, the vast savannah stretching across Kenya and Tanzania, while at the same time dismissing the rights of the indigenous people who lived there, the Maasai. Portrait of a passionate and controversial animal rights activist.