Why Do We Cry?29 min
All terrestrial species are capable of crying, but human beings are unique in being the only species to cry from joy, sadness or anger. The Bible considers tears to be a gift from heaven. In medieval spirituality, they are an expression of moral integrity. But, whether its shedding tears in secret or weeping publicly: why is it that we cry?