The Strangest Dream
Polish physicist Joseph Rotblat left the prestigious team of scientists working on the Manhattan Project and devoted his life to the fight against nuclear weapons, organising the Pugwash conferences to encourage scientists to meet and reflect on the role of science in society. Portrait of a man who swam against the tide of history and was awarded the Nobel Peace Prize in 1995.