Does Punishment Work?27 min
When we harm someone, we may be punished, the point of which is to be made aware of the harm we have done to others. So goes the theory. But researchers warn against the harmful effect of punishment, which they believe can lead to more crime. Could prison and fines have the opposite effect to the one intended?