Do We Need More Utopias?26 min
Depictions of the future in popular science fiction novels or films are often bleak, while positive utopias and tales of a new golden age are beginning to fade. Why is this shift taking place? Has our grim view of the world made us lose hope for a better future? And what does this say about our vision of what is to come?