Why Are We So Competitive?
Chance, destiny, predestination, God. People have come up with many explanations for events that either seem completely unbelievable or highly improbable. Albert Einstein said, God "does not play dice." Like many scientists since Newton, he was convinced that the world could, in theory, be calculated down to the smallest detail. In his view, there was no such thing as chance. Everything was merely an endless chain of cause and effect. So, if one had enough data, one could also predict the future. "Einstein was wrong," says quantum physicist and artist Libby Heaney. Because the tiniest particles in the world behave completely randomly. Have we just not yet deciphered their laws, or is our world fundamentally governed by chance?