Surviving Our Polluted Planet
Chemistry makes our sweaters softer, our world more colourful and pleasant, and it can even save lives. The flip side: we have released so many toxic chemicals that we have severely damaged our ecosystem. And these substances are increasing. Where are the limits of our Earth's capacity, and how do we get a handle on the poison?