Europe at a CrossroadsDigital Transformation
Europe seems to be lagging behind its American and Chinese rivals when it comes to the digital economy. Fake news, insecure employment and data theft have all proliferated under American digital hegemony where just a few private companies dominate the digital world. However, some European countries such as Sweden and Estonia are paving the way for European digital sovereignty.