Great Myths - The Iliad (1/10)
This beautifully animated documentary series tells us the story of Homer’s Iliad, the epic poem of Ancient Greece recounting the Trojan War. In this episode Eris, the goddess of strife and discord, sends an apple to Mount Olympus which causes trouble amongst the gods.