Is It True That...
For thousands of years, raw materials such as copper, silver and oil have brought power and prosperity - but often also violence and instability. From the Alps to the city of Potosí in Bolivia and the Venezuelan oilfields, this episode shows how resources can bring progress but also a fatal dependency. Is there a way to escape the curse of resources?