Wielkie mity - iliada (1/10)
Sędzią sporu zostaje książę Troi Parys. Jabłko ofiarowuje Afrodycie, która obiecała mu miłość najpiękniejszej ze śmiertelniczek, Heleny, żony Menelaosa, króla Sparty. Parys porywa królową z dworu jej małżonka. Agamemnon, król wszystkich Greków, podżegany przez zazdrosne Herę i Atenę nakazuje Grekom podbić Troję.