Albert Schweitzer
Albert Schweitzer, niezwykły muzyk, teolog i humanista, poświęcił swoje życie niesieniu pomocy. Dla jednych Niemiec, dla innych Francuz, Schweitzer urodził się i wychował w Alzacji, gdzie poznał swoja przyszłą zonę Hélène. Wspólnie założyli szpital w dzisiejszym Gabonie, gdzie leczyli potrzebujących. Dziś, sześćdziesiąt lat po śmierci Schweitzera i siedemdziesiąt po uhonorowaniu go Pokojową Nagrodą Nobla, czas przyjrzeć się tej postaci na nowo.