Austria wstrzymuje możliwość łączenia rodzin
12 marca nowy, trójpartyjny rząd Austrii podjął decyzję o tymczasowym zaprzestaniu łączenia rodzin. Decyzja musi zostać przyjęta przez parlament. Austria powołuje się na klauzulę nadzwyczajną UE, która ma zastosowanie w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa wewnętrznego. Inicjatywa ta nie jest jednak zgodna z orzecznictwem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.