Azerbejdżan: naftowa dyktatura13 min
Azerbejdżan, położony na granicy między Europą i Azją jest krajem o znaczeniu strategicznym. Bogaty w paliwa kopalne, kotrolujący szlaki handlowe, Azerbejdżan chce zostać regionalną potęgą, rozwijając kontakty z Izraelem, Unią Europejską, Turcją i Rosją. To także autokratyczny i brutalny reżim, na czele którego stoi rodzina Alijewów.