Azerbaijan: Fossil Fuels and Dictatorship13 min
Azerbaijan, a strategic country in the Caucasus, is at the crossroads of Europe and Asia. Rich in fossil fuels and geographically well-positioned, it has established itself as a major regional player by developing agreements with Turkey, Russia, Israel, and the EU. It is also an authoritarian regime dominated by the Aliyev dynasty for over thirty years.