Czy to prawda, że...?
Dzieciństwo nie powstało w XIX wieku – już w średniowieczu dzieci bawiły się, uczyły i uczestniczyły w życiu dorosłych. Dopiero nowoczesne społeczeństwa wprowadziły dzieciństwo, jakie znamy dzisiaj – dzieci mają więcej wolności niż kiedyś, ale ich rola w rodzinie i społeczeństwie wciąż ewoluuje, a granice między obowiązkami a zabawą pozostają płynne.