Ostatnie lato w Sanary
W 1933 roku Sanary-sur-Mer staje się schronieniem dla niemieckich pisarzy i intelektualistów na emigracji. Lion Feuchtwanger, Thomas i Klaus Mann, Bertolt Brecht i inni znajdują tu azyl. Gdy w Niemczech płoną ich książki, nad Morzem Śródziemnym powstają wielkie dzieła – aż wojna i internowanie kończą ten kruchy raj.