Niesamowita historia pieniędzy (3/4)
W Chinach pierwszą formą pieniądza były kauri, muszle porcelanek, które znajduje się do dziś w grobowcach dygnitarzy. Chiny od zawsze szły swoją drogą w rozwoju pieniądza. Pierwsze monety wytwarzano nie ze złota ni srebra, lecz żelaza, którego było pod dostatkiem. W konsekwencji gospodarka mogła rosnąć szybko. W 1024 roku w Chunach pojawiły się pierwsze banknoty, ponad 600 lat wcześniej niż na Zachodzie.