The Fabulous History of Money (3/4)
Money has changed the course of civilisations across the ages. Episode three: In China, it all began in the tombs of great figures around five thousand years ago - cowries (small seashells) were placed there, and today they can be found in their thousands. These were the ancestors of Chinese coins, which first appeared in the 7th century BCE.