Niesamowita historia pieniędzy (2/4)
Już w IV wieku p.n.e. pierwsze wielkie imperia wykorzystywały pieniądze jako napęd dla swojej ekspansji. Zaczęło się od Aleksandra Wielkiego, który podbił Persję, Egipt i dotarł do Indii. Jego następcy, przede wszystkim egipscy Ptolemeusze zaczęli wybijać monety na ogromną skalę. Były nie tylko środkami płatniczymi, ale także narzędziami państwowej propagandy.