The Fabulous History of Money (2/4)
From ancient Greece to modern-day America, this documentary series explores the role of money in history. Episode two: from the 4th century BC onwards, the great powers that were empires used money to service their expansion. This new era began with the adventure of one man, Alexander the Great, who plundered the immense treasures of Persia.