Na rewersje mapy
W 1949 r. ustanowiono granice między Izraelem i terytoriami palestyńskimi. Rozpoczęła się al-Nakba, po arabsku „katastrofa”, która doprowadziła do wysiedlenia ponad 750 tysięcy Palestyńczyków i Palestynek. Od tego czasu trwa konflikt między tymi dwoma narodami.