Serbia: nie chcemy być śmietnikiem Europy13 min
Angielsko-australijska korporacja Rio Tinto chce otworzyć w serbskiej dolinie Jadar największą kopalnię litu w Europie. Projekt spotyka się jednak z oporem lokalnych mieszkańców i mieszkanek. Zarzucają serbskiemu rządowi, że chce przyciągać inwestycje nie zważając na ich koszty społeczne i ekologiczne. Ruch oporu jest tak skuteczny, że Rio Tinto zawiesza projekt. Jednak na jak długo? Udajemy się na miejsce, żeby sprawdzić.