Degas, Za kulisami Opery5 min
Rzeźba "Mała czternastoletnia tancerka" Edgara Degasa wywołała skandal na Wystawie Impresjonistów w 1881 roku. Jej hiperrealizm wywołał poruszenie: uznali ją za brzydką, prymitywną. Prawdziwym skandalem okazało się jednak życie samej młodej tancerki i traktowanie jej rówieśników.