Degas, Backstage at the Opera5 min
Degas’s The Little Fourteen Year Old Dancer hit the headlines at the Impressionist exhibition because of its shocking hyperrealism. It's found to be an ugly and crudely done piece. But the real scandal wasn't the work's reception, but the life of the young dancer herself and the treatment of her peers.