Kosmos na drodze do prywatyzacji?
W lutym 2020 r. Włochy jako pierwsze w Europie dotknął Covid, co poskutkowało lockdownem w całym kraju. Pionierska rola Włoch nie zawęża się jednak do tego wydarzenia i jest od dawna komentowana przez obserwatorów i obserwatorki polityczne i społeczne. To tu przed wojną powstał faszyzm, a później chrześcijańska demokracja. To również Włochy uważa się za kolebkę współczesnego populizmu i krytycznej debaty wokół europejskiej polityki migracyjnej.