Czy to prawda, że...
Demokracja jest dziś bardzo rozpowszechniona, ale co właściwie oznacza? Choć udział obywateli w życiu politycznym istniał już w starożytnych Atenach, był wtedy ograniczony. Społeczności rdzennych ludów, jak na przykład Irokezi, praktykowały formy rządów oparte na konsensusie. A co jeśli demokracja nie jest zachodnim wynalazkiem, lecz zjawiskiem o charakterze globalnym?