Wraz z euro wszystko podrożało - Przesąd nr 7Tylko bogaci korzystają z euro
Ponieważ w wielu krajach euro zastąpiło waluty krajowe, rozszerzyły się nierówności ekonomiczne między państwami członkowskimi Unii Europejskiej. W rezultacie wielu obywateli uważa, że wspólna waluta i pakt stabilności są odpowiedzialne za wszelkie zło. Nie jest to jednak takie proste.