Wraz z wprowadzeniem euro w wielu europejskich krajach 1 stycznia 2002 roku, wśród europejskich konsumentów wybuchła panika i poczucie rabunku. Przejście do wspólnej waluty nie spowodowało drastycznej inflacji, wręcz przeciwnie.